fredag den 5. september 2014

Den største læring efter én dag som MIL-studerende

Når jeg er stået op kl. 5:30, for at nå morgenflyet til eksotiske nordjylland, modtaget undervisning i 12 timer og jeg i større og mindre grad har skulle forholde mig til 35 nye mennesker, ja, så tænkte jeg mange store tanker om dagens læring fra en meget lang dag, da jeg bevægede mig ud i den nærmest trope-agtige september aften for at tage den ti minutter lange gåtur til mit hotel.
Retrospektivt kan jeg konkludere, at den ti minutters vandre-refleksion om dagens største læring kan beskrives således:

Hvis der bliver serveret god mad til frokost, bliver der med en overvejende sandsynlighed også serveret god mad til aftensmad, og derfor er det dumt at spise sig mæt i Netto-købte cookies!

Fortæller abstraktionsniveauet af overstående læring noget om selve studiet, min egen tilgang eller længden og tidspunktet på dagen, lader jeg stå hen i det uvisse... Men netop denne læring vil jeg i hvert fald tage med mig uanset anden kontekst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar